Diskusijos

Zir.lt :: Diskusijos :: Vėjo jėgainės :: Vėjo jėgainės akumuliatorių krovimas.
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Phaesun švino akumuliatorius 12V 250Ah
Eiti į puslapį  1 2 3 4 5 6 7
Moderatoriai: Admin, Adas, Windpower, dziugas, xaker
Autorius Pranešimas
drovitas
Pn Sau 23 2009, 04:32
drovitas
Užsiregistravęs dalyvis #172
Prisijungta: Kt Lap 06 2008, 08:39

Vieta: Dūkštas
Pranešimų: 1117
Jeigu ten konkreti priklausomybė, galima nesunkiai įvertinti matuojant akumų patalpos temperatūrą. O vėjas prie ko? akumui tas pats iš ko krauni.
Į viršų
Elektronas
Pn Sau 23 2009, 04:39
Užsiregistravęs dalyvis #18
Prisijungta: An Rgp 26 2008, 07:31

Vieta: Kaunas, Šilainiai
Pranešimų: 2504
Nejau atsisakysi dalies energijos kad tarkim reikia krauti mazesne srove o is vejo gauni daugiau? Aisku reiketu neperkrauti akumu ir nesugadinti nes jie labai brangus.
Į viršų
drovitas
Pn Sau 23 2009, 04:40
drovitas
Užsiregistravęs dalyvis #172
Prisijungta: Kt Lap 06 2008, 08:39

Vieta: Dūkštas
Pranešimų: 1117
Automobiliuose niekas nedaro tos kompensacijos, bent jau aš negirdėjau.

[ Redaguota Pn Sau 23 2009, 04:40 ]
Į viršų
Elektronas
Pn Sau 23 2009, 04:41
Užsiregistravęs dalyvis #18
Prisijungta: An Rgp 26 2008, 07:31

Vieta: Kaunas, Šilainiai
Pranešimų: 2504
Matai cia jau slalumas
Į viršų
felius
Št Sau 24 2009, 06:57
Užsiregistravęs dalyvis #11
Prisijungta: An Lie 29 2008, 03:54

Vieta: Šilalė
Pranešimų: 1270
Volgovod, sukonkretink kokius pasirinkti akumus prie vejo jegaines, daug prirasyta, bet nieko nepasakyta.
Į viršų
drovitas
Št Sau 24 2009, 10:21
drovitas
Užsiregistravęs dalyvis #172
Prisijungta: Kt Lap 06 2008, 08:39

Vieta: Dūkštas
Pranešimų: 1117
Senų žiguliukų instrukcijose buvo parašyta, kad esant šalčiui, prieš užvedant reikia įjungti bent trumpam šviesas, kad ukumas apšiltų nuo apkrovos ir tankis atsistatytų, tik po to sukti starterį. Tai manau eksploatuojant, t.y. kraunant ar apkraunant akumas ir pats pasišildo.
Į viršų
felius
Št Sau 24 2009, 10:26
Užsiregistravęs dalyvis #11
Prisijungta: An Lie 29 2008, 03:54

Vieta: Šilalė
Pranešimų: 1270
Teisingai, jeigu kraunasi, tai ir syla.
Į viršų
volgovod
Pr Sau 26 2009, 06:14
Užsiregistravęs dalyvis #351
Prisijungta: Pn Sau 23 2009, 07:30

Pranešimų: 34
Elektronas rašė ...

Va matau turim jau ir akumuliatoriu specialista. Gal jis nurodys ar nukreips i ka atkreipti demesi. Ir dar gal paplesik smulkiau apie "įkroviklio korekcija 5mVpC/elementui" nes kol nera galutinio kroviklio varianto galima butu ivesti sia funkcija. Ar dar kokia idomia gudrybe. Aciu


Dėl nuo temperatūros priklausančių cheminių reakcijų (vidurinės mokyklos chemijos kursas) įkraunant švino rūgštinį akumuliatorių standartine įtampa, kai temperatūra gerokai žemesnė arba gerokai aukštesnė už įprastinę (+20°C), gali sulaukti netikėtai prastų rezultatų. Temperatūrai pakilus reakcijų greitis ir intensyvumas padidėja, akumuliatorius perkraunamas, prasideda elektrodų oksidacija, o sumažėjus, visi procesai sulėtėja, akumuliatorius pakankamai neįkraunamas, prasideda elektrodų lėtas sulfatavimasis, kurio metu vietoje reakcijoje dalyvaujanšio amorfinės būsenos švino sulfato, ima augti švino sulfato kristalai, kurie yra nelaidūs elektros srovei (liaudyje taip vadinamas "sulfatavimasis"), dėl sumažėjusio laidaus elektrodų ploto atitinkamai sumažėja akumuliatoriaus talpa.
5mVp°C/elementui yra teorinis dydis. Pvz. "Exide Technologies" ir "Enersys" paprastai nurodo 3,6mVp°C/elementui. Temperatūrinio kompemsavimo dydis ir kreivė gali skirtis priklausomai nuo akumuliatoriaus rūšies (atviro tipo, želinis ar absorbuotos rūgšties), nuo jo elektrodams gaminti naudojamo lydinio sudėties ir nuo elektrolito sudėties.

Įdomi gudrybė taip pat yra - desulfatacijos režimas, bet apie tai kiek vėliau
Į viršų
volgovod
Pr Sau 26 2009, 06:16
Užsiregistravęs dalyvis #351
Prisijungta: Pn Sau 23 2009, 07:30

Pranešimų: 34
drovitas rašė ...

Automobiliuose niekas nedaro tos kompensacijos, bent jau aš negirdėjau.


PSA koncernas tikrai tą daro. Turiu 08' metų C5, jame tai įgyvendinta.
Į viršų
volgovod
Pr Sau 26 2009, 06:19
Užsiregistravęs dalyvis #351
Prisijungta: Pn Sau 23 2009, 07:30

Pranešimų: 34
drovitas rašė ...

Senų žiguliukų instrukcijose buvo parašyta, kad esant šalčiui, prieš užvedant reikia įjungti bent trumpam šviesas, kad ukumas apšiltų nuo apkrovos ir tankis atsistatytų, tik po to sukti starterį. Tai manau eksploatuojant, t.y. kraunant ar apkraunant akumas ir pats pasišildo.


Taip, bet tas šilimas priklauso nuo srovės dydžio. Ar labai norėsi sunaudoti pusę akumuliatoriuje "saugomos" energijos, kad jį tik pašildyti prie -18°C, tam kad galėtum giliai iškrauti. O jei visgi iškrausi, o vėjas taip ir neatūš? Automobilyje, kiek kitaip: akumuliatorius sušyla ir nuo variklio
Į viršų
volgovod
Pr Sau 26 2009, 07:02
Užsiregistravęs dalyvis #351
Prisijungta: Pn Sau 23 2009, 07:30

Pranešimų: 34
drovitas rašė ...

Kol kas teoriniai išvedžiojimai. Lauksim tęsinio...


Žodis "išvedžiojimai" ["выводы"] tinka prie vaikų ar žąsiukų pulkelio vedžiojimo, pavedžiojimo ar kasdienio išvedžiojimo pakrykštaut ir pažaist. Nevartok jo prie "teorijos", tai nepuošia lietuvių kalbos

Visada malonu sutikti praktiką, kuris surinko duomenis apie 140 tūkst. švino rūgštinių akumuliatorių, surašė jų naudojimo sąlygas, faktinį ilgaamžiškumą, įkrovimo būdus sudarant kiekvieno jų įkrovimo kreivę, kaip dr. Eugene Willihnganz (1903-1998) ir įrodė, kad praktika niekuo nesiskiria nuo šiuolaikinės teorijos.
Trumpai apie save. Darbą akumuliatorių srityje pradėjau nuo praktikos prieš beveik 20 metų, per tą laikotarpį išbandžiau viską - pradedant nuo jų "gydymo" netradiciniais metodais, baigiant sveikatai pavojingais eksperimentais. Pastaruosius trejus metus sutikau keletą puikių specialistų: Isidor Buchmann, /Vankuveris, Kanada/ - puikus praktikas ir teoretikas, Cadex kompanijos, gaminančios visų rūšių įkroviklius ir akumuliatorių testerius, įkūrėjas; Tomas Fahlman, /Flen, Švedija/ neprilygstamas įkroviklių specialistas, Tystor kompanijos, gaminančius aukščiausios klasės įkroviklius, savininkas; Pekka Kanninen, /Helsinki, Suomija/ - akumuliatorių specialistas, Exide Technologies kompanijos prekybos vadybininkas, ir daugiau puikių specialistų - kurie mane įtikino nešvaistyti laiko "dviračio išradinėjimams", o pasidomėti šiuolaikine teorija, kuri yra vsiškai neatsiejama nuo praktikos.
Į viršų
volgovod
Pr Sau 26 2009, 07:08
Užsiregistravęs dalyvis #351
Prisijungta: Pn Sau 23 2009, 07:30

Pranešimų: 34
felius rašė ...

Volgovod, sukonkretink kokius pasirinkti akumus prie vejo jegaines, daug prirasyta, bet nieko nepasakyta.


Kad daug prirašyta norėčiau paprieštarauti. Norėčiau pridurti, kad daug kas nutylima, duomenys pateikiami pagal skirtingus standartus arba visai nepateikiami. Tokių techninių terminų, kaip "gilaus iškrovimo" nepripažįstu

Tinkamų akumuliatorių yra begalė. Jei nori, kad sukonkretinčiau, padiskutuojam apie naudojimo sąlygas: darbo aplinka (temperatūra, priežiūros galimybės, saugumo reikalavimai), iškrovimo būdas (kiek laiko, kokia srove), kokį rezervą norėtum turėti.
Į viršų
drovitas
Pr Sau 26 2009, 07:55
drovitas
Užsiregistravęs dalyvis #172
Prisijungta: Kt Lap 06 2008, 08:39

Vieta: Dūkštas
Pranešimų: 1117
Ir vėl ne ta lyga ...
Į viršų
Otto
Pr Sau 26 2009, 08:10
Otto
Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Pr Rgs 08 2008, 09:38

Vieta: Biržai
Pranešimų: 2018
Volgovod nesiryžta tiesiai pasakyti, kad geriausiai tinka tie, ar anie akumuliatoriai, todėl nujaučiu, kad žymaus skirtumo ir nėra, kuriuos naudoti. Žinant, kad brangūs- tai perdidelė investicija, kuri gali ir neatsipirkti, o pigūs- sėkmės dalykas, jei ilgai tarnaus, lieka aukso vidurys?
Į viršų
drovitas
Pr Sau 26 2009, 08:43
drovitas
Užsiregistravęs dalyvis #172
Prisijungta: Kt Lap 06 2008, 08:39

Vieta: Dūkštas
Pranešimų: 1117
"mane įtikino nešvaistyti laiko "dviračio išradinėjimams", o pasidomėti šiuolaikine teorija, kuri yra vsiškai neatsiejama nuo praktikos"

Iš tos frazės galima suprasti, kad praktika kaip tik mūsų ir neapgaus
Į viršų
volgovod
Pr Sau 26 2009, 10:18
Užsiregistravęs dalyvis #351
Prisijungta: Pn Sau 23 2009, 07:30

Pranešimų: 34
Otto rašė ...

Volgovod nesiryžta tiesiai pasakyti, kad geriausiai tinka tie, ar anie akumuliatoriai, todėl nujaučiu, kad žymaus skirtumo ir nėra, kuriuos naudoti. Žinant, kad brangūs- tai perdidelė investicija, kuri gali ir neatsipirkti, o pigūs- sėkmės dalykas, jei ilgai tarnaus, lieka aukso vidurys?


Taip, nesiryžta, nes nežino kokį laiką ir kokią galią norėsi turėti nurimus vėjui. Taip pat nežino, kur bus statomi ir kaip statomi akumuliatoriai. Pakankamai aiko spėlioti jis neturi. Žymus skirtumas tarp naudojamų akumuliatorių, deja, yra. Ir būtent nuo naudojimo būdo priklauso kokie akumuliatoriai tinkamiausi.
Kita vertus, jei pagrindinė techninė charakteristika yra būrimas iš kavos tirščių, t.y. tamstos pavadintas "sėkmės dalykas", tai jau ne Volgovod žaidimo aikštelė.
Į viršų
volgovod
Pr Sau 26 2009, 11:14
Užsiregistravęs dalyvis #351
Prisijungta: Pn Sau 23 2009, 07:30

Pranešimų: 34
drovitas rašė ...

"mane įtikino nešvaistyti laiko "dviračio išradinėjimams", o pasidomėti šiuolaikine teorija, kuri yra vsiškai neatsiejama nuo praktikos"

Iš tos frazės galima suprasti, kad praktika kaip tik mūsų ir neapgaus


Tik ne ta "praktika", kai ant vienų svarstyklių kraunami starteriniai akumuliatoriai ir akumuliatoriai, skirti atsinaujinančios energijos jėgainėms Taigi, žiūrėk, neapsigauk. Aš kažkada jau ėjau šiuo keliu
Būtent kai kurių forumo postringautojų skurdžios žinios ir abejotina patirtis mane paskatino įsitraukti į diskusiją ir pasidalinti savo patirtimi

Pamąstymui: automobilinis starterinis akumuliatorius atlaiko tik 3 100 valandų iškrovimo ciklus pagal IEC869-2, kai tuo tarpu paprasčiausias želinis akumuliatorius (Sonnenschein Solar Block), naudojamas saulės jėgainėse, sėkmingai laiko 800 ciklų, o brangesnis (Sonnenschein A600 Solar) net 1600 ciklų pagal IEC869-2. Ar ką nors pasako santykis 3/800 arba 3/1600?
Žinoma, jei lyginsi 5 sekundžių, ar net 15 minučių iškrovimo sroves, greičiausiai pastebėsi tik tai, kad želinių (Solar) akumuliatorių srovės nėra jau tokios aukštos ir atrodys, kad starterinis akumuliatorius visai šauni alternatyva, tačiau ciklų skaičius visgi bus ne starterinių akumuliatorių naudai. Temos pradžioje paminėtas Phaesun akumuliatorius yra užpildytas skystu elektrolitu, tačiau jis tikrai labiau tiks jėgainei nei starterinis, nors labai keistai atrodo informacijos nebuvimas apie ciklų skaičių ir apie tai, prie kokios iškrovimo srovės nurodyta jo talpa. Kadangi nėra jokios informaciojos apie jį nei gamintojo puslapyje, nei kur kitur, įvertinęs jo masę 56kg spėju, kad jo ciklų skaičius tesiekia 300-450 pagal C100. Ir tai tik optimistinis spėjimas, turint mintyse, kad jo elektrodai vamzdeliniai, nors ir tuo abejočiau. Beje, Phaesun.com puslapyje pateikiami ir Exide Technologies koncerno Sonnenschein akumuliatoriai, o informacija apie juo kažkodėl nebeslepiama: informacijos nuoroda
Žvelgiant giliau, tame pačiame tinklapyje aprašytas Intact 12V 250Ah vizualiai panašus į temos pradžioje minėtąjį Phaesun 12V 250Ah bloką, nors jo masė yra gerokai didesnė. Tačiau kažkodėl aprašyme ciklų skaičius pateikiamas pagal standartą IEC254-1, kuris taikomas traukos akumuliatoriams. Visa tai vėl skatina manyti, kad vyksta sąmoningas arba nesąmoningas klaidinimas Phaesun.com tinklapyje.

Jei ne paslaptis, kokia tamstos praktika?

[ Redaguota Pr Sau 26 2009, 11:56 ]
Į viršų
volgovod
Pr Sau 26 2009, 11:17
Užsiregistravęs dalyvis #351
Prisijungta: Pn Sau 23 2009, 07:30

Pranešimų: 34
Otto rašė ...

Volgovod nesiryžta tiesiai pasakyti, kad geriausiai tinka tie, ar anie akumuliatoriai, todėl nujaučiu, kad žymaus skirtumo ir nėra, kuriuos naudoti. Žinant, kad brangūs- tai perdidelė investicija, kuri gali ir neatsipirkti, o pigūs- sėkmės dalykas, jei ilgai tarnaus, lieka aukso vidurys?


Jeigu pasakysiu, kad tau geriausia tinka Sonnenschein Solar Block, toks atsakymas tenkins? Aukso vidurys reikalaus papildomos priežiūros, ar labai norėsi taškytis elektrolitu?
Į viršų
felius
Pr Sau 26 2009, 02:05
Užsiregistravęs dalyvis #11
Prisijungta: An Lie 29 2008, 03:54

Vieta: Šilalė
Pranešimų: 1270
"Tiesiai per aplink" - jokio konkretumo ir pavyzdziu, vien beletristika.
Į viršų
drovitas
Pr Sau 26 2009, 02:25
drovitas
Užsiregistravęs dalyvis #172
Prisijungta: Kt Lap 06 2008, 08:39

Vieta: Dūkštas
Pranešimų: 1117
"Aukso vidurys reikalaus papildomos priežiūros, ar labai norėsi taškytis elektrolitu?"
Nesupratau iš kokios čia teorijos?
Į viršų
Eiti į puslapį  1 2 3 4 5 6 7  

Persikelti:     Į viršų

Nario spalvos kodas:
Pagrindinis Administratorius, Administratorius, Forumo Moderatorius, Nariai

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System